loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 

     {پیوند اسطوره با دین 227} 

 

  {شباهت های اهل فتوت و خاکساری با آیین مهری 149 } 

 

ادامه...👇

 

نکته 3: انجمن های مخفی در بعضی موارد موفق شده اند که اشیایی معنوی متعلق به علما و یا عرفای گذشته را و حتی بعضی کتب خاص را از کشور خارج نمایند. اما در بعضی موارد هم که اساتید و علمای علوم غریبه متوجه مسئله خارج شدن یک شی معنوی یا کتاب خاص شده اند. به طرق مختلف ظاهری یا باطنی مانع خارج شدن شیء مربوطه شدند. حتی در بعضی موارد اولیا اللّه دخالت نموده اند و شیء را پس از معامله به شکل باطنی برداشتند. (ناپدید کردند) و منتقل مکانی نمودند.

 

نکته 4: شاید عده ای تعجب نمایند امّا یکی از معدود جریان های مثبت در کشور که اشیای معنوی علما و عرفای بزرگ را خریداری و حفظ می نمایند. جریانی وابسته به بیت رهبر معظم انقلاب هستند که با خریداری کردن اشیای مهم سعی بر حفظ این اشیا و کتب مهم دارند تا به دست جبهه دشمنان اسلام نیفتد. من باب مثال میراث معنوی آیت اللّه سید موسی زرآبادی بر خلاف بعضی سخنان سه قسمت شد. بخش اصلی و مهم میراث هم اکنون در دست وارث ایشان است. بخش دومی از میراث به دست خانمی رسید که ایشان آن را به کارشناسان بیت رهبر معظم انقلاب فروختند (توجه کنید فروختند تقدیم ننمودند) و البته ایشان نماینده مجلس هم شدند. بخش سوم آن هم اکنون در دست استادی که از نجف به ایران آمده و نوادگان یکی از شاگردان ایشان که شاگرد استاد مربوطه است می باشد.

 

اما از اشیای معنوی بگذریم و به سراغ جام زرین حسنلو برویم در مورد جام زرین حسنلو ذکر یک نکته دیگر نیز ضروری است و آن شکل قسمت زیرین جام است. در قسمت زیرین جام ما یک صفحه شطرنجی به صورت وفق را مشاهده می نماییم. البته بعید است وفق باشد زیرا در خانه های این صفحه تنها تعدادی خط وجود دارد و به نظر نمی آید که این خطوط اعدادی را تشکیل دهند که صفحه شطرنجی مورد نظر را وفق بدانیم. در بعضی کتب آمده که تعداد خانه های لوح کف جام 10 در 10 است. اما فقیر چندین بار تعداد خانه ها را از روی تصویر شمردم 10 در 9 بود. البته باید از نزدیک جام را در دست گرفت و خانه های این لوح را شمارش نمود. به نظر فقیر اینگونه می آید که صفحه شطرنجی بخش زیرین جام زرین حسنلو در ارتباط با احضار ایزدان جام بوده باشد. زیرا از صفحه شطرنجی می توان برای احضار استفاده نمود. ممکن است این نظر اشتباه باشد و صفحه شطرنجی تنها جنبه تزیینی داشته باد.  

اما در مورد نقش چهار بُز در چهار گوشه این صفحه شطرنجی یا باید بگوییم که این چهار بُز هم تزیینی می باشد. زیرا نقش بز را در بسیاری از نقوش اشیای یافت شده در فلات ایران مشاهده می نماییم. یا اینکه بنا به نظر فقیر به احتمال زیاد، این بُزها برای عدم آسیب رساندن از سوی شیاطین بر روی سطح زیرین جام کشیده شده اند. (ان شااللّه بزودی خواهم گفت که چرا اینگونه می اندیشم) 

 

نکته : فراماسونرها اعتقاد دارند که کف هیکل سلیمان نبی حشمت اللّه شطرنجی بوده است. اگر این ادعا درست باشد به جای اینکه ریشه در مصرباستان داشته باشد ریشه در ایران باستان دارد. به یاد آورید پیشتر مفصلا به حضور سلیمان نبی حشمت اللّه در جغرافیای ایران زمین و مناطقی نظیر تخت سلیمان و اصفهان اشاره نمودیم. ما حتی احادیثی داریم که سلیمان نبی حشمت اللّه با خدم و حشم در کابل نیز حضور می یافته است. با توجه به اینکه جام زرین حسنلو در 2800 سال پیش در حسنلو بوده و اینکه دوران حکومت سلیمان نبی حشمت اللّه کمتر از دو قرن پیش از این تاریخ بوده است.(محققین تاریخ حکومت سلیمان ع را بین سالهای 970 الی 931 پیش از میلاد می دانند) چه بسا ممکن است سلیمان نبی حشمت اللّه جام زرین حسنلو را از نزدیک در دستان خویش گرفته باشد.

 

 

اما دلیل دیگری که تپه حسنلو و تپه های اطرافش را که مجموعتا متعلق به یک تمدن هستند را مهم می کند. وجود 28 دریچه ورود به جهان های سه گانه است. تپه حسنلو 28 دریچه به بُعد اسطوره ای عالم دارد. و از این منظر در کل فلات ایران و شاید کل منطقه خاورمیانه بی نظیر باشد. 

 

نکته 1 : پیشتر در مورد نظریه سه جهان در اساطیر ملل سخن گفتیم و با کمک تشابه عالم صغیر (بدن انسان) و عالم کبیر آن را به خوبی شرح دادیم. عزیزان می توانند به دروس مربوطه مراجعه نمایند.  

 

نکته 2: ظاهرا از میان این دریچه ها تنها یک دریچه به جهان بالایی راه دارد و 27 دریچه دیگر متعلق به عوالم میانی و زیرین می باشند. 

 

ادامه...👇  

 

@soltannasir

🏆

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 215
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 4,339
  • بازدید ماه : 4,339
  • بازدید سال : 102,877
  • بازدید کلی : 1,171,315