loading...
سلطان نصیر

تصویر دیگری از آتوم ایزد بزرگ مصریان باستان

🔹در یکی از متون هرمی به نقل از آتوم رع اینگونه آمده : {همه تجلیات پس از آن که من کمال یافتم پا به عرصه هستی نهادند...نه آسمانی وجود داشت نه زمینی...من آفریدم با همه هستی خودم...مشت من جفت من شد..}(کتاب جهان اسطوره ها ترجمه عباس مخبر جلد ۱ ص ۳۴۷)

نکته: اما هدف از نقل روایت آفرینش توسط آتوم که کاهنین مصری بدان اعتقاد داشتند این بود که گفته شود که واژه اَتُم که امروزه در علم جدید از آن به کرّات استفاده می شود و پیشتر در یونان باستان توسط فیلسوفان مکتب اتم گرایی استفاده می شده نه یک واژه یونانی بلکه در اصل ریشه در مصر باستان و نام آتوم ایزد بزرگ آنان دارد: 👇

https://www.eoht.info/page/Atoms%20and%20Atum

 🔶 بعضی از فیلسوفان نظیر لوکیپوس و دموکریتس که از سردمداران مکتب اتم گرایی در یونان باستان هستند. واژه اتم را برای ذره ای صغار مادی و تقسیم ناپذیر بکار می بردند. توضیحاتی در مورد مکتب اتم گرایی:👇 https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8_%D8%A7%D8%AA%D9%85%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 97
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 322
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 474
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 474
  • بازدید ماه : 474
  • بازدید سال : 99,012
  • بازدید کلی : 1,167,450