loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 {نکاتی سلوکی از استاد شیخ محمدصابر 1}

تصمیم داشتم قبل از ماه مبارک رمضان نکاتی سلوکی را از استاد خویش شیخ محمدصابر اهل لرستان به یمن تبرک برای خوانندگان بنویسم اما درگیر مصر شده بودم و فراموش کردم. اکنون با کمی تاخیر این نکات را می نویسم تا تشویقی  برای سالکین الی الله باشد و هم خوانندگان نظر یک استاد سلوکی حوزوی از مکتب نجف را که از قضا با علوم غریبه هم آشنایی دارد در مورد اهالی غریبه و تسخیر بشنود. در این‌ نکات به انوار اهل بیت عصمت و طهارت نیز بر طبق مشاهدات خودشان اشاره شده است : 👇

{تلمیذ : ما متوجه شدیم که اربعینات موسوی گردش سالانه دارد و هر سال متعلق به یکی از انبیای الهی است و دستورات خاص خویش را دارد و سالکین سعی می کنند که یک دوره دوازده ساله از این اربعینات را به اتمام برسانند. از طرفی دیگر متوجه شدیم که هر سال متعلق به یکی از معصومین است اما پیشتر فکر می کردیم که هر سال حتما متعلق به یکی از معصومین است اما در طی چند سال اخیر متوجه شدیم در طی دوسال اربعین موسوی متعلق به امام عصر عجل الله بود این چگونه است ؟

استاد: در سالی همه چیز منطبق با احوالات خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها است وقتی نگاه ایشان بتابد وضع معنوی برای مستعدین ظرف باز میکنه چرا چون نگاه ایشان خاص تره نور کل  معصومین را در خودش دارد با ظرف استعداد شخص جذب راه و مسیر می شود، مذهبی می شود، شدت ایمان مذهبیون(افراد مذهبی) بیشتر می شود ترقی روحی پیدا می کنند. اما در گردش اربعین به روی امیرالمومنین علیه السلام ناخالصی ها و شل و ول بودن های کسی که فرصت داره برای خدا برخیزد و تاکنون پا نشده در فهمش انقلاب شده اما در 👈عملش و دلش قیامی نشده پرت می شود. ممکنه چنین فردی سالها از دین و مذهب دور بشود حالا آیا معصوم دیگری در سالی نگاهش با اندک ظرف وجود آن فرد همخوانی داشته باشد یا نه ؟ آیا دستش گرفته بشود یا نه؟ اینطور نیست کسی که توبه میکند یک دفعه ای دیندار بشود. قطعا اگر از نظر باطنی بررسی بشود از پرتو نور یک ولی بهش نظر شده دوباره دستش را گرفتند. رحمت عام بوده اما از دور بهش نور رحیمی تابیده شده و گرنه محاله شخص بتواند _بدون توفیق معصومین_ از جاش حرکت کند. 
در اربعینات هم اینگونه است بین اربعین انبیا و چهارده معصوم تطابق وجود ندارد یعنی اینگونه نیست که هر نبی الهی اربعینش در هر سال دقیقا منطبق با یک معصوم خاص بشود. شده در دو سال با احوال امام سجاد علیه السلام منطبق بوده است. یا دیده شده وضعیت نوری که میاد پایین با نور رسول الله صلوات الله علیه منطبق است.  
مثلا نور رحمانی امام زمان عجل الله که پایین می آید جو زمین آماده ظهور می شود افکار و دلها صف ها مشخص می شود.  آدم هایی هستند  که اهل دنیا بودند. اما دلشون زنده بود در آن سال یک دفعه متوجه امام زمان میشوند. خودشان هم نمی دانند منشاش کجاست؟!
حتی طرف دیندار نیست شناختی از معصوم ندارد اما خودش نمیداند چرا  یک دفعه ای تو کشور دیگه هست حس و حالش مهدوی شده 
در آن سالها. خب علتش این است که نگاه عام و خاص آن معصوم در آن سال بر زمین و دلهای مومنین بیشتر است. به عامه 👈نگاه رحمانی به خاصه نگاه 👈رحیمی می اندازد و ازش فیضی شامل حال ها می شود. حالا برای افراد خاص در درجه های مختلف میتواند این فرق داشته باشد. 

تلمیذ : در ادامه از ایشان در مورد سلوک آیت الله قاضی و بعضی دستورات بجا مانده از ایشان پرسیده شد؟

استاد: آیت الله قاضی سلوکش خاص خودش بود و شاگردی دقیقا به نوع سلوک خودش تربیت نکرد. با توجه به ظرفیت ها دستورات متفاوت می دادند. چهار تا از شاگردانشان یک سری دستور از ایشان دارند و پنج تاچیز دیگری دارند و خودش هم اهل فن،می دانند بعضا چیز دیگری انجام می داد. نه که دیگران مستعد نباشند بلکه ظرفیت وجودیشان فرق داشت. شما در دیس برنج نمیتوانی خورشت بریزی! کسی که ظرفش خورشت است باید درش خورشت بریزی و کسی که دیس پلو هست باید روش افقی کار کنی
ظرفیت صعود را آنچنان ندارد. در درجه ی خودش رشد عرضی می کند نه طولی
بعضی از مردم در نهایتا یک رتبه و دو سه رتبه رشد می کنند اما چون عشق و عملشون بالاست میتوانند به رشد عرضی برسند یعنی مثل بوته توت فرنگی هستند در درجه ظرف خودشون رشد عرضی دارند. یک شاخه توت فرنگی بکار کل زمینت توت فرنگی میشه یا مثلا ظرف کسی پنج درجه هست آهسته به رشد می رسد مثل درخت مو هست درخت مو هم رشد طولی نداره نگاه کن رشدش عرضی است تا یک کم بالا می آید و بعد همه جا را می گیرد. بعضی ها هم استعداد ندارند یا ظرفشان کم هست می بینی هر چه درش بریزی نمیتواند رشد چندانی کند.
اینکه الان اگر عمری باشد من همه را به اربعین با خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها دعوت میکنم اما در زمانی که نور امیرالمومنین علیه السلام بتابد میگم هر کس ننشیند چون ناخالصی داشته باشی ممکن است پرتاب بشوی. }

ادامه...👇

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 148
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 400
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 768
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,199
  • بازدید ماه : 2,199
  • بازدید سال : 100,737
  • بازدید کلی : 1,169,175