loading...
سلطان نصیر

چند نکته در مورد شیطانی به نام بس 

🔷 هر چند که‌ بنده نام ایزد را پیش از نام بس بکار بردم. زیرا در کتب و نزد مصریان وی از ایزدان درجه چندم است. اما بر اساس جهان بینی زرتشتی علی القاعده بس جزو دئوه ها یا دواها است. یعنی جز موجوداتی اثیری و نامیرا و شیطانی است که در مقابل ایزدان ایرانی می ایستند. 

 🔶یکی از مواردی که امیدوارم خوانندگان بدان توجه کرده باشند این است که بس هر چند جزو ایزدان رده پایین در تمدن مصر است و در بعضی کتب به عنوان یکی از شیاطین مسخر شده سلیمان نبی علیه السلام از وی یاد شده است. اما عملکردی به ظاهر مثبت دارد! زیرا وی ارواح شرور و شیاطین را از پرستندگان و فدیه دهندگان به خود دور می کرده است! این نکته ای است که باید جداً بدان توجه شود آری یک موجود شیطانی هم می تواند وجهی به ظاهر مثبت  و حتی عملکردی به ظاهر مثبت داشته باشد! یعنی هرگاه معیار ما برای تقسیم نمودن موجودات به خوب و بد تنها منفعت و سود مادی یا معنوی ظاهری باشد چه بسا موجوداتی به مانند بس و بسیاری از ایزدان مورد پرستش ملل باستان را باید در رده موجوداتی الهی و مثبت بشناسیم حال آنکه از نظر ما اینگونه نیست. زیرا بس که شیاطین را از فرد دور می نماید ممکن است فرد را به شرک و پرستش تمثال های ایزدان بزرگتر دعوت کند. غنا و رقص را در بین افراد خانه رواج دهد. بنابراین شیطانی بودن وی به معنای نابودگری وی نیست. 

پ ن: خوانندگان گرامی دقت نمایید این معیار مشکل را برای علوم خفیه نیز باید در نظر داشته باشیم. زیرا گاه ما با طلسماتی روبرو می شویم که نقوش و خطوط و اعدادی که در آن بکار رفته است که دقیقا مشخص نیست چه معنی ای دارد و به صورت تواتر توسط بزرگان علوم خفیه تایید نشده است. هر چند چنین طلسماتی برای کاری به ظاهر مثبت انجام شود اما باید در مورد آن احتیاط کرد. زیرا ممکن است در عمل مدد از شیاطین باشد. 

🔷در مورد ایزد شیطانی بس این توضیح را بدهم که طلسماتی منقش به نقش وی در ایران عصر هخامنشیان نیز پیدا شده است. من باب مثال یکی از مهمترین این طلسمات منقش به نقش بس از کاخ داریوش کبیر در شوش بدست آمده است که احتمالا پس از فتح مصر توسط کمبوجیه اندک اندک وارد ایران شده است. اصولا در هم آمیختگی فرهنگی بسیاری مسائل را در طول تاریخ جابه جا و دچار تغییر کرد. نژادهای بشری در هم آمیختند و ادیان و اعتقادات نیز به همان نسبت دچار التقاط شدند. درست است که اگر در هم آمیختگی نبود امرور بنده و شما نیز در این عالم نبودیم و از نعمت اسلام هم برخوردار نبودیم. بنابراین این در هم آمیختگی وجوه مثبتی هم داشته اما به نظر بنده شر این در هم آمیختگی ها شاید در دوره هایی بیش از خیرشان بوده است. در مورد ایران ما در دوره ۵۳۰ ساله استیلای کاسیان بر میان رودان این در هم آمیختگی را مشاهده می نماییم. دیگر در هم آمیختگی در عصر هخامنشیان بوده است. در این دوره نه تنها دو فرهنگ مشابه اما مخالف ایران باستان و مصر باستان در هم می آمیزند. تعدادی از مغان ایرانی نیز با کاهنین مصری همکاری می نمایند. 


پ ن: پیشتر بارها از تقابل و تشابه دو فرهنگ ایران و مصر با یکدیگر سخن گفته ام. همچنین گفته ام که بنا به نص خاکنامه دودمان جلالیان که به امضا ... رسیده است. ایزدان ایرانی با دیوان در آخرالزمان خواهند جنگید. در آینده این حقیقت را با کمک حدیث امام معصوم نشان خواهم داد. اینکه چرا بنده ایزدان و دئوه ها (منظور از دئوه ها یا دیوان در اینجا به عنوان موجوداتی بادی و میرا نیست بلکه موجوداتی مقابل ایزدان است) را گروهی جدا و مستقل می دانم و اینکه چرا آنان را جن نمی دانم نشان خواهم داد. در حدیثی از احادیث این حقیقت به زیبایی نشان داده شده است. اما کو چشمی که بتواند آن را ببیند. اینکه چرا میگویم ایزدان ایرانی نظیر اهورمزدا و امشاسپندان و میترا و سروش و رشن و ونند و... مثبت و الهی هستند و در آخرالزمان با دئوه ها خواهند جنگید در احادیث هم آمده است. پیشتر اینهمانی ایزد سروش را با فرشته خروس شکل احادیث معصومین و شباهت تُرجائیل کرکس شکل را با ایزد ونند اوستایی بخوبی نشان دادم. امسال به امید خدا فصلی جدا بار دیگر در این باره باز خواهم نمود.

شاید عده ای از خوانندگان ندانند که داریوش کبیر پادشاه بزرگ ایران زمین در عصر هخامنشیان یکی از معدود شاهان ایرانی بوده که موفق شده است از کاهنین مصری لقب فرعون را دریافت کند همچنین وی معبد حوروس نبیره رع و فرزند اوزیریس و ایزیس را در مصر بازسازی کرد. به نظر بنده هر چند اقدام داریوش کبیر بیشتر یک اقدام سیاسی بود تا دینی و اعتقادی، اما اگر داریوش کبیر واقعا جایگاه قدسی می داشته و با ایزدان ایرانی ارتباط معنوی می داشت. چنین اقدام ناشایستی از وی سر نمیزد. 
بنابراین داریوش کبیر از نظر بنده هر چند یکی از مقتدرترین شاهان تاریخ ایران و جهان است اما مقدس و صاحب خُره(خوَرنَه) نیست. 

ادامه👇
@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 1,828
  • بازدید ماه : 6,001
  • بازدید سال : 79,290
  • بازدید کلی : 1,147,728