ادامه.👇
{تغییر شکل ناجی در مسیر گذارش از عرصات مختلف در آخرت شناسی گنوسی موضوع چشم گیری است و چنان که اپیفانيوس می گوید شمعون خود را چنین توصیف می کند: در هر آسمان صورت دیگری پذیرفتم که شبیه صورت موجودات آن آسمان بود، تا از 👈چشم فرشتگان حاکم پنهان بمانم و به نزد انویا فرود بیایم، که پرونیکوس و روح القدس نیز نام دارد، که فرشتگان را به دست آنها آفریدم و آنها پس از آن، جهان و انسان را آفریدند؟ ایرنائوس می گوید: پیامبران پیامبری شان را بر اساس آن چیزی بیان کردند که ملهم از فرشتگانی بود که این دنیا را خلق کردند به همین دلیل کسانی که به خود او و به هلنایش امید بسته اند دیگر لازم نیست از 👈آنها پیروی کنند و می توانند 👈آزادانه هر کاری دوست دارند بکنند. چون انسانها به لطف او رستگار می شوند نه با 👈 عمل صالح. چون اعمال ما خوب یا بد نیستند بلکه عناصر خارجی تعیین کننده است: 👈فرشتگانی که این دنیا را خلق کردند چنین حکمی را به جریان انداختند تا با استفاده از آن 👈انسان را به انقیاد بکشند.}
پ ن: در واقع شمعون دارد شرح معراج ادعایی خویش را می گوید که چگونه توانسته به ادعای خویش با سو استفاده از قوانین 👇
@soltannasir[ Photo ]
ادامه.👇
{تغییر شکل ناجی در مسیر گذارش از عرصات مختلف در آخرت شناسی گنوسی موضوع چشم گیری است و چنان که اپیفانيوس می گوید شمعون خود را چنین توصیف می کند: در هر آسمان صورت دیگری پذیرفتم که شبیه صورت موجودات آن آسمان بود، تا از 👈چشم فرشتگان حاکم پنهان بمانم و به نزد انویا فرود بیایم، که پرونیکوس و روح القدس نیز نام دارد، که فرشتگان را به دست آنها آفریدم و آنها پس از آن، جهان و انسان را آفریدند؟ ایرنائوس می گوید: پیامبران پیامبری شان را بر اساس آن چیزی بیان کردند که ملهم از فرشتگانی بود که این دنیا را خلق کردند به همین دلیل کسانی که به خود او و به هلنایش امید بسته اند دیگر لازم نیست از 👈آنها پیروی کنند و می توانند 👈آزادانه هر کاری دوست دارند بکنند. چون انسانها به لطف او رستگار می شوند نه با 👈 عمل صالح. چون اعمال ما خوب یا بد نیستند بلکه عناصر خارجی تعیین کننده است: 👈فرشتگانی که این دنیا را خلق کردند چنین حکمی را به جریان انداختند تا با استفاده از آن 👈انسان را به انقیاد بکشند.}
پ ن: در واقع شمعون دارد شرح معراج ادعایی خویش را می گوید که چگونه توانسته به ادعای خویش با سو استفاده از قوانین 👇
@soltannasir