loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

 

ادامه...👇

 

از این احتمالات بگذریم مورخین غربی حتی در جاهایی که نص قوی وجود دارد تردید می نمایند. من باب مثال نارام سین ادعا می نماید که در غرب به سرزمین هایی تا محدوده فلسطین و در شمال تا سواحل دریای سیاه (شمال ترکیه) و ارمنستان و در شرق تا دریای عمان و در جنوب تا مصر را متصرف شده است و این سرزمین ها جزئی از امپراطوری وی بوده اند. مورخین غربی اینجا نیز تردید نموده اند و ادعای نارام سین را دعوی خوانده اند! و اینگونه نقشه امپراطوری اکدیان را در یک تحریف آشکار در تمامی کتب خویش تنها در محدوده میان رودان نشان داده اند! و این در شرایطی است که از سوریه و ایلام و دیاربکر ترکیه، ما آثاری مکشوفه منسوب به نارام سین را در اختیار داریم و این مورخین باز از این اسناد می گذرند و ادعای نارام سین را گزاف می دانند.

 اگر این جهت گیری و تحریف در تاریخ نگاری نیست پس نامش دقیقا چیست ؟! 

وقتی مورخین غربی در مورد ساده ای نظیر وسعت امپراطوری نارام سین تردید می نمایند و به راحتی شواهد را نادیده می انگارند! آیا از موارد عجیب تر نظیر شواهد وجود انسان های غول پیکر نخواهند گذشت؟! و امپراطوری رسانه ای غرب آن را سانسور نمی کند؟! شواهدی نظیر قبرهای غول پیکر تا سنگ نگاره های منقش به نقش انسان های غول پیکر نظیر سنگ نگاره گیل گمش تا شواهد باستانی دیگر که پروپاگاندای رسانه ایشان سانسورش می نمایند و جالب این است که در داخل کشور کم نیستند افرادی که احادیث و روایات انسان های تنومند را به راحتی رد و از اسرائیلیات می دانند و یکی از دلایل به اصطلاح عقلی ای که برایش برمی شمارند استناد به شواهد علمی غربی ها در عدم وجود نسل غول پیکران یا پهلوانان است، آنهم غربی که ساده ترین شواهد را در تاریخ نگاری نادیده می گیرد.

 

 

 

اما بخش دوم 

 

2⃣: پیش از اینکه مطالب مربوط به نارام سین نوشته شود در این ده روزه بار دیگر (برای سومین بار) کلیه منابعی که از نارام سین در آن نامی برده شده را مطالعه نمودم و این مطالعه و بررسی حدود پنجاه ساعت زمان بُرد. 

آنچه که نوشته می شود جمع بندی ای از اکثر منابع به زبان فارسی و بعضی سایت های انگلیسی است. خواننده گرامی توجه نماید که بنده روایات متناقض در مورد نارام سین را دیده ام و هر چند به منابع دست اول دسترسی نداشته ام اما با توجه به شواهد و دلایلی که مورخین ارائه داده اند تجزیه و تحلیل نموده ام و به یک جمع بندی رسیده ام و در کانال ارائه خواهم داد. بنابراین اگر دو فردای دیگر شما مطلبی را در مورد نارام سین در کتابی یا سایت و کانالی دیدید که حتی به ظاهر مستند به کتب مورخین بود و در نقطه مقابل آنچه که بنده گفته ام بود. فکر ننمایید بنده آن نظر را ندیده ام. مثال عرض می نمایم در کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت جلد اول و کتاب قوم های کهن خانم دکتر رقیه بهزادی آمده که نارام سین فرزند سارگون کبیر بوده است. خب این یک نظر قدیمی و منسوخ شده است و بر اساس شواهد متاخرتر ثابت شده وی نوه سارگون کبیر و جانشین سوم پس از وی می باشد. یا اقرار علیف در کتاب پادشاهی ماد معتقد است که نارام سین توسط گوتی ها به احتمال زیاد کشته شده است. در حالی که این نظر وی مستند نیست حتی نظر شکست کلی نارام سین از گوتی ها در همان استل نارام سین رد شده است. ظاهرا وی ابتدا شکست و سپس پیروز می شود. 

بنابراین بنده انبوهی از روایات متناقض را دیده ام و پس از جمع بندی می نویسم. علت اشاره به این مسئله این بود که ما با نسلی روبرو هستیم که متاسفانه توان تشخیص ندارند. اگر یک عکس نوشته بدون ارجاع به سندی در حیطه تاریخی ارائه شود. ما شاهد هستیم که این عکس نوشته توسط کثیری از مردم به عنوان سند شناخته می شود. تولید محتوای فیک و دروغین در محیط مجاز امری بسیار راحت است و بدلیل سرانه پایین مطالعه در کشور این دروغ ها به راحتی پذیرفته می شود.

برای چنین نسلی با سرانه مطالعه پایین باید این تلنگر را زد که اگر مطلبی اینجا نوشته خواهد شد پس از بررسی انبوهی از کتب و روایات متناقض است. بنابراین دو فردای دیگر مطلبی برخلافش دیدید بدانید بنده آن را هم دیده ام. 😊

 

 

 

نکته : کاش مسئولین آموزش و پرورش و آموزش عالی به جای عملکرد شعاری اقدام به برنامه ریزی برای آموزش درست اندیشیدن به فرزندان این آب و خاک می کردند . اگر در تمام این سالها در مدارس و دانشگاه های ما برنامه ریزی می شد و همین یک مهارت به دانش آموزان و دانشجویان یاد داده می شد کار به نقطه ای که اکنون هستیم نمی رسید. ما با نسلی پرمدعا و بعضا توخالی و مدرک گرا روبرو هستیم که با مدارک دهان پر کن بعضا حتی توان درست اندیشیدن را ندارند. 

 

نکته۱از ۱ : مطمئنا آن دسته از تحصیلکردگان فرهیخته جامعه دانشگاهی کشور از سخنان بنده ناراحت نمی شوند و خود به این حقیقت نسبتا تلخ اذعان دارند.  

 

 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 124
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 492
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,617
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 3,048
  • بازدید ماه : 3,048
  • بازدید سال : 101,586
  • بازدید کلی : 1,170,024