loading...
سلطان نصیر

تصویر دیوار یافت شده در اطراف سرپل ذهاب این دیوار در زبان محلی گاوری نامیده می شود. 

قدمت دیوار مشخص نیست. خوانندگان گرامی یادشان باشد کمی آن طرف تر در قره داغ سلیمانیه سنگ نگاره نارام سین است و در سر پل ذهاب نقش آنوبانی نی است که نارام سین با هفت پسر وی و لشکر متشکل از ۳۶۰ هزار  موجودات اهریمنی جنگید و آنها را سرکوب نمود. لشکری که توسط ایزدان میان رودان نظیر انلیل و مردوخ بر علیه نارام سین به وجود آمده بود. 

 

 

 

{۸: گفته شد که در دو سنگ نگاره نارام سین لولوبی ها با قدی کوتاه تر از شاه پیروز نشان داده شده اند. اگر بزرگ تر نشان دادن تنها بدلیل شاه بودن نباشد آنگونه که مورخین جدید تفسیر می نمایند. آنگاه یا ما باید قائل به بزرگ جثه بودن نارام سین شویم و قد وی را بیش از دو متر و ده سانت در نظر بگیریم یا باید قائل به کوچک جثه بودن لولوبی های شکست خورده شویم و این با کوچک جثه بودن یاجوج و ماجوج در روایات نیز سازگار است. } 

 

اینها مجموعه ای از شباهت هایی بوده که بنده بین نارام سین شاه بزرگ اکدیان و ذوالقرنین آیات و روایات یافته ام. 

 

خبری در مورد یافتن دیواره ای در اطراف شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه

چون دامنه سایت ir است فیلترشکن خویش را خاموش نمایید. 

 

پ ن: همانگونه که در خبربالایی ملاحظه نمودید قدمت این دیوار مشخص نیست بنابراین قدمت ۲۴۰۰ سال کاملا تخمینی می باشد. 

 

حتی اگر این دیواره توسط نارام سین اکدی ساخته نشده باشد هر کسی به استان کرمانشاهان سفر نموده باشد و کوه های نواحی دالاهو تا اقلیم کردستان را دیده باشد. کوه های آن نواحی حالت گردنه های تنگ دارد چه بسا یکی از آن گردنه های تنگ برای همیشه پر شده باشد. و این را باید کوهنوردان کرمانشاهی یا حاضر در اقلیم کردستان عراق بیابند. یعنی به عبارت دیگر ممکن است دیوار اصلی هنوز یافت نشده باشد. زیرا کاملا شکل کوه شده باشد. 

 

 

 

ذکر چند نکته مهم : 

 

نکته ۱: شاید بهتر باشد که بین اقوام لولوبی ساکن در کوه های لولوبوم در نواحی زاگرس ایران و یاجوج و ماجوج فرق بگذاریم زیرا لولوبی ها به نظر انسان بوده اند. اما در نسخه آشوری داستان نارام سین هفت پسر پادشاه لولوبی آنوبانی نی رهبر موجودات جن مانند یا ادم های جن مانند و یا شیطان سیرت هستند که در امپراطوری نارام سین خرابی به بار می آورند. نارام سین ظاهرا اینان را به طرز شگفتی محو می نماید. اما پس از دوره نارام سین هم ما باز اسم لولوبی ها و گوتی ها را در تاریخ ملاحظه می نماییم. پس باید بین لولوبی ها و گوتی ها با آنان که نارام سین نابود نمود فرق قائل شویم. 

 

نکته ۲:  یکی دیگر از نکات تشابه یاجوج و ماجوج با این موجودات عجیب غریب افسانه ای در داستان نارام سین‌ علاقه آنان به حمله به شمال میان رودان یعنی آسورستان است. در حدیث و روایت داریم که یاجوج و ماجوج پس از آزاد شدن‌ به سمت دجله و فرات سرازیر می شوند و این یادآور این نکته است که آنان ظاهرا از نظر تاریخی همواره به آن ناحیه حمله می نمودند. و این خود انطباق دیگری (انطباق نهم)  یاجوج و ماجوج روایات با موجوداتی هست که نارام سین شر آنان را کم‌ نموده است. 

 

نکته مهم دیگر : زلزله های سرپل ذهاب را باید همگی جدی بگیریم. علی الخصوص زلزله چند سال پیش درثلاث باباجانی که از فلسطین اشغالی تا خراسان شرقی (افغانستان) احساس شد. و بعضی از یاوه سرایان خارج نشین آن را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت دادند. 

 

 

نکته دیگر : به نظر فقیر شاید در کلام های یارسان اشاراتی پنهانی به یاجوج و ماجوج و اسرار نواحی بین دالاهو تا شهرزور شده باشد. 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 60
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 206
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 290
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 290
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 98,828
  • بازدید کلی : 1,167,266